Anasayfa    |   Kayıt Bilgileri   |   İletişim    |    Insan Kaynaklari   |    English     |    Türkçe
 
 
KURUMSAL OKUL ÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL LİSE DESTEK BİRİMLER   OKULDA YAŞAM
  TED zmir Koleji Teknoloji Tüketen Değil Teknoloji Üreten Çocuklar Yetiştiriyoruz  
TED Izmir Koleji ATATÜRK KÖŞESİ
Atatrk Ksesi
   
TED Izmir Koleji ERASMUS + PROJESİ
   
TED Izmir Koleji ETKİNLİK TAKVİMİ
    Aralık 2017    
Pzt Sal Crs Prs Cum Cts Pzr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
       
 
 
   

TED Aliağa Koleji, Bilişim Teknolojileri dersi kapsamında 2, 3, 4, 5, 6, 7. sınıflarda “Teknoloji Tüketen Değil Teknoloji Üreten Çocuklar Yetiştiriyoruz.” misyonu ile yola çıkarak yeni ders içerikleri ile eğitim – öğretime devam etmektedir. Bu kapsamda Bilişim Teknolojilerini ve Teknolojiyi etkili ve doğru kullanmaları için verdiğimiz eğitimlerin yanı sıra onları düşünmeye, problem çözmeye, üretmeye ve hayal etmeye yönlendiren yeni bir ders içeriğine başlamış bulunmaktadır.

Bilişim Teknolojileri Dersi İçeriğinde Neler Olacak?

BT dersi içeriğinde öğrencilerin yaş seviyelerine uygun algoritma dersleri, kodlama dersleri, mobil kodlama dersleri, üç boyutlu (3D) tasarım dersleri, 3D Oyun kodlama dersleri, Robotik Tasarımı ve Kodlama dersleri bulunmaktadır. Kodlama ve Robotik eğitimleri küçük yaş grubundaki çocukların merak duygusuyla hayal ettiklerini üretme ve sergileme imkânı vermektedir. 

Kodlama ve Robotik Neden Önemlidir?

Bilgi, bilim, bilişim çağındayız ve baş döndürücü bir gelişimin olduğu bir dönem yaşıyoruz. Şüphesiz ki bu gelişim durmayacak. Bir kısmını bugün öngörebildiğimiz, bir kısmını ise henüz hiç bilmediğimiz ve hayal bile edemeyeceğimiz bir şekilde ve alanlarda devam edecektir. Ancak bu gelişimin teknoloji, özellikle de bilgisayar ve internet teknolojileri üzerinden devam edeceği tartışmasız bir gerçektir. 

Öğrenme süreçlerini en aktif yaşayan çocuklar için "kodlama eğitimi" günümüzde çok önemli olmak durumundadır. Bir problemi çözmek için farklı bilişsel becerilerin aynı anda kullanılma süreci olarak tanımlanan kodlamanın, bireylere problemlere çok yönlü çözüm süreci sunmak, sistematik düşünebilmek, olayları ilişkilendirmek, farklı ve yaratıcı düşünebilmek gibi özellikler kazandırdığı düşünülmektedir. Biz çocuklarımızın bölgesinde ve dünyada söz sahibi, lider bir ülke olmak için eleştiren, sorgulayan, problemlere çözüm üreten, sadece bilgiye ulaşıp onu kullanan değil, aynı zamanda bilgi üreten ve küresel perspektifle harekete geçmeye çalışan, kendisine güvenen, donanımlı ve başarılı bireyler yetiştirmek zorundayız. Kodlama eğitimi de bu zorunluluk çerçevesinde -tetikleyici olarak- en önemli role sahiptir.

4, 5, 6, 7. Sınıflarda kullandığımız Robotik setler ile de öğrencilerin yaratıcılıklarını pekiştirmek, ortaya ürün çıkarabilmelerini kolaylaştırmak, problem çözme, sistematik düşünme, bir sonraki adımı hesaplayabilme gibi becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğrenciler planlama, tasarlama, programlama gibi anlamlı yaşam becerileri kazanırken aynı zamanda ortaya somut bir ürün çıkarmanın hazzını yaşamaktadırlar.

 

“Bu ülkedeki herkes programlamayı öğrenmeli, çünkü insana nasıl düşünmesi gerektiğini öğretiyor.” Steve Jobs

  

Güner GÜLER

Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

 
     
   
 
       
  TED zmir Koleji HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ  
 
k12net Sistemi - TED Aliaga Koleji   TED Aliaga Koleji Okul Aile birligi Haber   Veli El Kitapigi - TED Aliaga Koleji    
               
TED Genel Merkez - TED Izmir Koleji   Tanitim videolari - TED Aliaga Koleji   Veli Blteni - TED Aliaga Koleji   TED Mesale Dergisi - TED Aliaga Koleji  
 
TEDMEM - TED Aliaga Koleji 10.000 Gen Mesale TED nversitesi TED nivesitesi Sanal Tur  
 
TEDMEM - TED Aliaga Koleji
   
TEDMEM - TED Aliaga Koleji  
 

TED Aliaa Koleji 2015