Anasayfa    |   Kayıt Bilgileri   |   İletişim    |    Insan Kaynaklari   |    English     |    Türkçe
 
 
KURUMSAL OKUL ÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL LİSE DESTEK BİRİMLER   OKULDA YAŞAM
  TED Ýzmir Koleji Teknoloji Tüketen DeÄŸil Teknoloji Üreten Çocuklar YetiÅŸtiriyoruz  
TED Izmir Koleji ATATÜRK KÖŞESİ
Atatürk Kösesi
   
TED Izmir Koleji ERASMUS + PROJESİ
   
TED Izmir Koleji ETKİNLİK TAKVİMİ
    Şubat 2018    
Pzt Sal Crs Prs Cum Cts Pzr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
       
 
 
   

TED AliaÄŸa Koleji, BiliÅŸim Teknolojileri dersi kapsamında 2, 3, 4, 5, 6, 7. sınıflarda “Teknoloji Tüketen DeÄŸil Teknoloji Üreten Çocuklar YetiÅŸtiriyoruz.” misyonu ile yola çıkarak yeni ders içerikleri ile eÄŸitim – öÄŸretime devam etmektedir. Bu kapsamda BiliÅŸim Teknolojilerini ve Teknolojiyi etkili ve doÄŸru kullanmaları için verdiÄŸimiz eÄŸitimlerin yanı sıra onları düÅŸünmeye, problem çözmeye, üretmeye ve hayal etmeye yönlendiren yeni bir ders içeriÄŸine baÅŸlamış bulunmaktadır.

BiliÅŸim Teknolojileri Dersi İçeriÄŸinde Neler Olacak?

BT dersi içeriÄŸinde öÄŸrencilerin yaÅŸ seviyelerine uygun algoritma dersleri, kodlama dersleri, mobil kodlama dersleri, üç boyutlu (3D) tasarım dersleri, 3D Oyun kodlama dersleri, Robotik Tasarımı ve Kodlama dersleri bulunmaktadır. Kodlama ve Robotik eÄŸitimleri küçük yaÅŸ grubundaki çocukların merak duygusuyla hayal ettiklerini üretme ve sergileme imkânı vermektedir. 

Kodlama ve Robotik Neden Önemlidir?

Bilgi, bilim, biliÅŸim çağındayız ve baÅŸ döndürücü bir geliÅŸimin olduÄŸu bir dönem yaşıyoruz. Åžüphesiz ki bu geliÅŸim durmayacak. Bir kısmını bugün öngörebildiÄŸimiz, bir kısmını ise henüz hiç bilmediÄŸimiz ve hayal bile edemeyeceÄŸimiz bir ÅŸekilde ve alanlarda devam edecektir. Ancak bu geliÅŸimin teknoloji, özellikle de bilgisayar ve internet teknolojileri üzerinden devam edeceÄŸi tartışmasız bir gerçektir. 

ÖÄŸrenme süreçlerini en aktif yaÅŸayan çocuklar için "kodlama eÄŸitimi" günümüzde çok önemli olmak durumundadır. Bir problemi çözmek için farklı biliÅŸsel becerilerin aynı anda kullanılma süreci olarak tanımlanan kodlamanın, bireylere problemlere çok yönlü çözüm süreci sunmak, sistematik düÅŸünebilmek, olayları iliÅŸkilendirmek, farklı ve yaratıcı düÅŸünebilmek gibi özellikler kazandırdığı düÅŸünülmektedir. Biz çocuklarımızın bölgesinde ve dünyada söz sahibi, lider bir ülke olmak için eleÅŸtiren, sorgulayan, problemlere çözüm üreten, sadece bilgiye ulaşıp onu kullanan deÄŸil, aynı zamanda bilgi üreten ve küresel perspektifle harekete geçmeye çalışan, kendisine güvenen, donanımlı ve baÅŸarılı bireyler yetiÅŸtirmek zorundayız. Kodlama eÄŸitimi de bu zorunluluk çerçevesinde -tetikleyici olarak- en önemli role sahiptir.

4, 5, 6, 7. Sınıflarda kullandığımız Robotik setler ile de öÄŸrencilerin yaratıcılıklarını pekiÅŸtirmek, ortaya ürün çıkarabilmelerini kolaylaÅŸtırmak, problem çözme, sistematik düÅŸünme, bir sonraki adımı hesaplayabilme gibi becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. ÖÄŸrenciler planlama, tasarlama, programlama gibi anlamlı yaÅŸam becerileri kazanırken aynı zamanda ortaya somut bir ürün çıkarmanın hazzını yaÅŸamaktadırlar.

 

“Bu ülkedeki herkes programlamayı öÄŸrenmeli, çünkü insana nasıl düÅŸünmesi gerektiÄŸini öÄŸretiyor.” Steve Jobs

  

Güner GÜLER

BiliÅŸim Teknolojileri ÖÄŸretmeni

 
     
   
 
       
  TED Ýzmir Koleji HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ  
 
k12net Sistemi - TED Aliaga Koleji   TED Aliaga Koleji Okul Aile birligi Haber   Veli El Kitapçigi - TED Aliaga Koleji    
               
TED Genel Merkez - TED Izmir Koleji   Tanitim videolari - TED Aliaga Koleji   Veli Bülteni - TED Aliaga Koleji   TED Mesale Dergisi - TED Aliaga Koleji  
 
TEDMEM - TED Aliaga Koleji 10.000 Genç Mesale TED Ünversitesi TED Ünivesitesi Sanal Tur  
 
TEDMEM - TED Aliaga Koleji
   
TEDMEM - TED Aliaga Koleji  
 

TED Aliaða Koleji © 2015