TED Aliağa Koleji’nde anasınıfında Orff-Schulwerk yaklaşımıyla müzik ve hareket eğitimi dersleri yapılmaktadır. Çocuklar yaşamı oyun içgüdüsüyle algılarlar. Orff eğitiminde yapılan tüm çalışmalar ve uygulamalar da oyun içinde verilmektedir. Temel ritim çalışmaları, beden perküsyonu çalışmaları, müzik aletleri ile çalışmalar, seslendirme çalışmaları, canlandırma çalışmaları, farklı ülkelere ait müziklerle dans çalışmaları; orff çalgıları ile orkestra oluşturma, atık veya doğada bulunan özgün materyaller ile kas gelişimlerini destekleyici çalgı yapım çalışmaları uygulanmaktadır.

  DEĞERLENDİRME: Gelişim becerilerine uygun olarak müzik derslerinde hedeflediğimiz kazanımlar aşağıdaki gibidir. Değerlendirmeler bu kazanımlar üzerinden yapılır.

  4–5 YAŞTAKİ ÇOCUKLARIN MÜZİK BECERİLERİ

  • Yüksek veya alçak tonda olan sesleri tanımlayabilir.(Çevredeki doğal sesler, sessizlik vb.)
  • Gittikçe çok farklı olmasa bile, yüksek-alçak, gürültülü-sessiz, uzun-kısa, hafif-kuvvetli gibi ses özelliklerinin ayrımını yapabilir.
  • Sesleri bir hikâye içinde düzenleyebilir veya aynı sesleri söylediği bir şarkıda kullanabilir.
  • Başka kişilerle beraber şarkı söylemeye isteklidir.
  • Basit melodileri sesini kullanarak tekrarlayabilir.
  • Hareket becerileri gelişir. Hareket ile esas vuruşa uyabilir.
  • Basit ritmik örnekleri taklit edebilir; fakat henüz koordinasyonu yeterli olmadığı için yanlış yapabilir.
  • Küçük ve büyük kas becerilerini geliştirmeye hazırdırlar.
  • Çeşitli müzik elemanlarına cevap olarak bedeninin çeşitli kısımlarını kullanarak sesler yaratabilir.

5–6 YAŞTAKİ ÇOCUKLARIN MÜZİK BECERİLERİ

  • Vurgulu müzik aletlerini çalma becerisi gelişir.
  • Müzik aletlerini hayali olarak kullanmaya başlayabilir.
  • Müziği tanımlamak ve tartışmak için yeterli kelime haznesi kazanmaya başlar.
  • Müzik aleti çalınırken ve müziğe uygun hareketler yapılırken düzenli ritim vuruşları yapabilir.
  • Müzik alanında kazandığı beceri ve bilgilerle gurur duyar.
  • Dil becerilerini geliştirmeye başlar, isteklidir.
  • Bir şarkıyı tamamıyla söylemeye başlayabilir.
  • Küçük ve büyük kas becerilerini geliştirmeye hazırdırlar.
  • Söylediği şarkı için doğaçlama dans, ritim ve oyun üretebilir.